wtorek, 17 lutego 2015

Petent! Nie klient! A może obywatel?


Petent! Nie klient! A może obywatel?

Od niepamiętnych dla mnie czasów - zawsze wkurzało mnie to, że w urzędzie ktoś zwracał się do mnie lub kogoś innego tak, jak do klienta. Oburzenie było tym większe, że urzędnicy życzyli sobie pukania do drzwi urzędu. 
Zwalczajmy tego typu zachowania. Urzędnik to sługa obywatela - pomocnik w pojmowaniu prawa oraz wykonywaniu przywilejów obywatelskich. 

STOP urzędniczej machinie przywilejów nad obywatelami państwa i samorządu.


Taki serwis "Gazeta Prawna" a taki "byk"!



pobrane z:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/praca-i-kariera/artykuly/853846,naucza-urzednikow-obslugi-klienta.html

Nic dziwnego, że urzędnicy czują się ponad petentem, ponad obywatelem przychodzący do urzędu - skoro wpojone jest urzędnikowi, że obywatel w urzędzie to klient. - Dziwne? Wcale nie dziwi nic. Już na poziomie podstawowej korupcji urzędniczej - jest wpajane, żeby obywatela traktować jak podmiot przynoszący dodatkowy dochód. 

I tutaj wypowiedź doktora Tomasza Rostkowskiego:


pobrane z:
http://samorzad.pap.pl/depesza/szablon.depesza/dep/140501/

Więc idąc do urzędu nie bierzmy ze sobą pieniędzy, kart płatniczych, łapówek, reklamówek z zawartością itd. - Niech urzędnik będzie za ścianą przeszkloną, niech gdy petent wchodzi - to urzędnik wstaje podając czystą dłoń na powitanie. 
Polska - kraj korupcji i absurdów urzędniczych, w których obywatele są źródłem dostatniego życia urzędników. 




Szklane ściany, dostęp do informacji i przejrzystość sytuacji. Inaczej nigdy to się nie skończy.




EUROPEJSKI KODEKS DOBREJ ADMINISTRACJI
(tekst i komentarz o zastosowaniu kodeksu w warunkach polskich procedur administracyjnych)




"Europejskie standardy dobrej administracji" Mariusz Opaliński







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

KOMENTOWANIE WSKAZANE!